Nieuws Januari 2010

Barça-Sevilla 4-0

Barcelona heeft de drieluik van de afgelopen 2 weken met Sevilla winnend afgesloten. Omdat Madrid zijn duel met Athletic Bilbao verloor liepen de blaugranas 5 punten uit in de competitie. Waar Sevilla Barcelona uit de Copa speelde hadden de blaugranas geen kind aan de Andalusiërs en begonnen goed aan het duel. Ibrahimovic kreeg al snel met een lage voorzet van Henry de eerste kans van het duel, maar het leek of Ibra schrok van de makkelijke intikker en miste. Een kans van Henry, die goed de diepte inliep werd door de doelman buiten zijn doelgebied net gered en een vlotte combinatie met Iniesta aan de basis werd naast geschoten door Alves. Ook Puyol liet met twee kopballen van zich horen. De eerste ging over en de tweede werd knap uit de goal gehouden door de keeper. Later bracht weer de doelman redding door een prachtig schot van Messi over te tikken. Hoewel Barça de eerste 45 minuten dreiging toonde, gingen beide ploegen met een 0-0 gelijkspel de kleedkamers in.

Eenmaal terug op het veld keerde Puyol niet terug. De aanvoeder ging in de laatste minuut van de eerste helft geblesseerd neer. De tweede helft ging verder wel goed van start. Waar de blaugranas de eerste helft faalde om te scoren maakte Escude al snel een eigen doelpunt  zodat Barcelona op voorsprong kwam. Een voorzet werd door getikt door Piqué. Deze werd ongelukkig geraakt door de Sevilla verdediger waardoor de bal in het doel belandde. Barcelona wilde meteen door denderen om de voorsprong te vergroten maar een schot van Messi alleen voor de keeper werd gered en Henry vond na een knappe actie van Ibra eveneens de doelman. Een goal van Ibra werd afgekeurd vanwege duidelijk buitenspel. Kansen stapelde zich op in het begin van de eerste helft maar de voorsprong werd nog niet uitgebreid. Pedro mocht zijn opwachting maken bij Barcelona en verving Henry. De publiekslieveling was direct betrokken bij de aanval die niet kon worden afgewerkt door eerst Messi, een ook de rebound van ibra mocht niet baten. Pedro tekende uiteindelijk zelf voor de 2-0. Een prachtige steekbal van Xavi werd met een mooie beweging over de doelman gelobt. Barça liet het daar niet bij en dan ging het vooral om Messi. De Argentijn was op zoek naar zijn 100 goal voor Barcelona en kreeg deze ook. Een voorzet van Alves belandde in de voeten van de Argentijn die simpel afmaakte en zo zijn unieke prestatie kon voltooien. Messi besloot de wedstrijd ook nog met de 4-0. Abidal zag Messi vertrekken en speelde hem aan waar hij alleen voor de doelman het netjes afmaakte. Na de uitschakeling in de beker maakt Barça een goede comeback. De blaugranas kunnen tevreden zijn met een goede wedstrijd en natuurlijk de 5 punten voorsprong.

Klik hier voor de samenvatting

Valdés, Alves, Piqué, Puyol (46 Márquez), Abidal, Busquets, Xavi, Iniesta (87 Bojan), Messi, Ibrahimovic, Henry (63 Pedro)