Nieuws Februari 2011

Barça spelers opgeroepen voor interlandwedstrijden

Een aantal spelers van FC Barcelona gaat de komende dagen vriendschappelijke interlands spelen. Van al deze interlands zijn er twee wedstrijden die voor de Barça-fans heel interessant zijn. Zo worden er woensdag de wedstrijden Frankrijk-Brazilië en Portugal-Argentinië gespeeld.

De wedstrijd tussen de Fransen en de Brazilianen is tevens een wedstrijd tussen twee ploeggenoten. De verdedigers Abidal en Alves verkeren op dit moment in topvorm en de kans is groot dat beide spelers tegenover elkaar staan in het veld. De locatie van de wedstrijd roept ook goede herinneringen op voor de Barça fan, want de wedstrijd wordt in Saint Denis gespeeld. Hier wist Barça in 2006 de Champions League te winnen van Arsenal.

De wedstrijd tussen Portugal en Argentinië is de wedstrijd tussen twee wereldsterren die boven aan de topscoorderslijst staan van de Primera División. Deze wedstrijd gaat dus tussen Ronaldo en Messi. Zij wisten samen 48 doelpunten te scoren in 22 wedstrijden. Voor deze wedstrijd zijn ook Gabriel Milito en Javier Mascherano opgeroepen. De wedstrijd wordt in de Zwitserse stad Genève gespeeld.

Naast deze topwedstrijden spelen ook andere spelers van Barça vriendschappelijke interlands. Zo zijn Valdés, Piqué, Xavi, Iniesta, Busquets, Villa en Pedro opgeroepen door Del Bosque voor de wedstrijd tegen Colombia. Ook Afellay is opgeroepen om met Nederland tegen Oostenrijk te spelen. Tot slot zullen Bojan, Fontas en Thiago dinsdagavond uitkomen voor het Spaanse elftal onder-21 in de vriendschappelijke interland tegen Denemarken (20:30u).