Nieuws Februari 2011

Barça spelers succesvol tijdens Interlandwedstrijden

Dinsdag en woensdagavond werden er diverse interlandwedstrijden gespeeld waarbij een heleboel spelers van FC Barcelona succesvol in actie kwamen. Als eerste mochten Bojan en Thiago met Spanje onder 21 het tegen Denemarken onder 21 opnemen. Spanje wist dit vriendschappelijke duel met 2-1 te winnen. In het laatste half uur mocht Fontás ook nog mee spelen. Geen van de Barça spelers kwam dinsdagavond tot scoren.

Op woensdag kwamen de overige spelers in actie. Bij Nederland – Oostenrijk werd het 3-1 en Barça speler Ibrahim Afellay speelde de hele wedstrijd. Op het veld liet hij met vele acties zijn voetbaltalent zien. Hij kwam verder niet tot scoren.
Bij de wedstrijd tussen Frankrijk en Brazilië stonden twee Barça spelers tegenover elkaar. Eric Abidal begon in de basis bij de Fransen en Dani Alves stond in de basis van de Brazilianen. Het Barça onderonsje werd gewonnen door Abidal met 1-0. Beide spelers van FC Barcelona speelde de hele wedstrijd.

De wedstrijd waar iedereen naar uit keek was toch wel het treffen tussen de twee topscoorders van de Primera División, Barça speler Messi en Real speler Ronaldo. In deze wedstrijd speelde niet alleen Messi mee, maar ook FC Barcelona spelers Milito en Mascherano mochten de hele wedstrijd mee spelen. In deze wedstrijd liet Messi weer zien waarom hij de beste speler van de wereld is en stond daarom ook aan de basis van veel aanvallen. Bij de 1-0 stelde hij, met een geweldige actie, Di Maria in staat de 0-1 te maken. Ronaldo liet zich weinig in de wedstrijd zien, maar hij maakte wel de gelijkmaker voor Portugal. Dit was meteen zijn eerste goal die hij tegen Messi wist te scoren. Na deze gelijkmaker leek het lang dat de wedstrijd in 1-1 zou eindigen. Maar in de voorlaatste minuut kreeg Argentinië een penalty nadat Coeñtrao een overtreding had gemaakt binnen de zestien, op een aanvaller van Argentinië. Met dit buitenkansje wist Messi wel raad en schoot eenvoudig maar doeltreffend de penalty binnen. Hierdoor bleef Ronaldo weer met lege handen.

In de laatste wedstrijd met Barça spelers, kwamen de meeste spelers van Guardiola in het veld. In de wedstrijd Spanje – Colombia begonnen Piqué, Pedro, Busquets, Xavi, Iniesta en Villa in de basis. Valdés bleef de hele wedstrijd op de bank. Deze wedstrijd deed een beetje denken aan de finale van het wereldkampioenschap. Spanje combineerde veel en creëerde zo een aantal kansen en Colombia verdedigde veel en had hier regelmatig overtredingen voor nodig. Maar Colombia wist ook vaak genoeg kansen te creëren, alleen gingen de ballen naast of over het doel. Hierdoor duurde het tot vlak voor tijd dat Spanje de 1-0 maakte. Silva maakte het doelpunt. Op dat moment stonden alleen Piqué en Busquets nog in het veld, de overige Barça spelers waren toen al gewisseld.

Op het verlies van Alves na, hadden alle Barça spelers succes met hun land. Alle spelers zijn inmiddels weer terug in Barcelona en veel belangrijker, er is niemand teruggekeerd met een blessure.