Nieuws December 2020

Barça tegen Paris Saint Germain

Tijdens de loting voor de 1/16 finales van de Champions League is Barça aan een oude bekende gekoppeld, te weten Paris Saint Germain. Wie herinnert zich niet de fantastische wedstrijd in 2017, toen Sergi Roberto in de laatste minuut Barça naar een 6-1 overwinning schoot? Genoeg om de eerdere 4-0 nederlaag in Parijs uit te wissen. En wie gaf de voorzet op Sergi Roberto? Juist ja, dat was Neymar, die nu dus aan de andere kant van het veld zal opdoemen en waarschijnlijk de revanche-gevoelens van de club gestalte moet geven.
Deze geweldige wedstrijd is de boeken in gegaan als "de Remontada." Het heeft er zelfs toe geleid dat dit woord in het Franse woordenboek is opgenomen. Met als betekenis: "een onverwachte comeback, waardoor een team dat aan de verliezende hand is toch een voetbalwedstrijd wint, ondanks dat er een groot verschil is in score tussen beide teams, met als gevolg een onverwachte overwinning."