Nieuws Juli 2014

Barça traint volop

Donderdag was wederom een trainingsdag met het oog op onder andere de aankomende eerste wedstrijd van de seizoensvoorbereiding, de wedstrijd tegen Recreativo de Huelva (zaterdag, 20.45 uur). Onder het oog van Luis Enrique speelden acht spelers van het eerste team, onder wie keepers Marc-André Ter Stegen en Jordi Masip, Martín Montoya, Marc Bartra, Sergi Roberto, Gerard Deulofeu, maar ook Ibrahim Afellay en Bojan Krkić. Enrique vulde zijn trainingsgroep aan met een grote groep spelers uit Barça B (Patric, Bagnack, Edgar Ié, Lucas, Diagne, Grimaldo, Samper, Halilovic, Babunski, Munir, Sandro, Dani Nieto, Joan Román, Dongou en Adama).

Adriano Correia ontbrak op de training, nadat bekend werd dat uit zijn medische onderzoeken een (geen ernstige) hartritmestoornis naar voren was gekomen. Hij zal naar verwachting zo’n zes weken afwezig zijn om weer gezond te worden. Ook Rafa ‘Rafinha’ Alcántara was niet aanwezig, wegens een gekneusde teen.
Cristian Tello die deze week wel de training begon met het eerste team is inmiddels uit Barcelona vertrokken om voor twee seizoenen op huurbasis voor Porto uit te komen.

video: www.fcbarcelona.cat