Nieuws April 2018

Barça - Valencia 2-1

Barça heeft het record verbeterd van Real Sociedad van het seizoen 1979/80 en is nu 39 duels achter elkaar ongeslagen in de Primera División. De Catalanen hebben hiermee goede zaken gedaan in de race om het kampioenschap.

Beide teams begonnen goed aan het duel. Barça had het balbezit, maar ook Valencia kwam er af en toe gevaarlijk uit. Toch kwam Barça met een kwartier spelen op voorsprong. Phillippe Coutinho gaf een fantastische steekpass op Luis Suárez, die hard binnenschoot. In het resterende deel van de eerste helft liet hetzelfde beeld zien: De blaugranas in de aanval en Los Che probeerde er op de counter uit te komen. Marc-André Ter Stegen hoefde nauwelijks in actie te komen. Het team van Ernesto Valverde wist het overwicht voor rust niet meer in de score uitdrukken, wat een ruststand van 1-0 inhield.

Na rust wist Samuel Umtiti al snel de score te verdubbelen. Na deze treffer nam Barça wat gas terug en werden de bezoekers ook minder gevaarlijk. In de slotfase van het duel hielpen de blaugranas Los Che nog wel in de wedstrijd. Namens Valencia mocht een paar minuten voor tijd nog een penalty te nemen. Ondanks dat Ter Stegen de strafschop in eerste instantie nog leek te keren, ging de bal onder de doelman door. In de laatste minuten kwam de zege niet meer in gevaar.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Sergi Roberto (93’ Semedo), Piqué, Umtiti, Alba, Paulinho, Busquets, Iniesta (85’ Denis Suárez), Coutinho (79’ Dembélé),
Luis Suárez, Messi.

Foto: www.fcbarcelona.cat