Nieuws Maart 2012

Barça verhuurt Keirrison

FC Barcelona heeft via de website van de club bekend gemaakt dat Keirrison de Souza Carneiro voor twee jaar aan Coritiba wordt verhuurd. Keirrison stond tot een paar jaar geleden nog bekend als één van de grootste talenten van Brazilië. De 23-jarige aanvaller keert nu terug naar de club waar hij zijn professionele debuut maakte.

FC Barcelona betaalde in 2009 liefst 14 miljoen euro neer voor de spits, maar die wist zijn belofte nooit in te lossen in Europa. Nadat Barça Keirrison overnam, mocht hij direct ervaring op doen bij Benfica. Ook de twee daaropvolgende seizoenen kwam hij op huurbasis uit voor andere werkgevers. Bij Fiorentina, Santos en Cruzeiro maakte hij indruk, maar kon hij geen basis leggen voor een succesvolle periode in Spanje. Momenteel is Keirrison herstellende van een zware knieblessure; in juli wordt hij pas terugverwacht.