Nieuws September 2009

Barça verlengt contracten van de technische staf

Volgens Guardiola is het mede door zijn technische staf dat Barça de tripel gewonen heeft. Hij is erg tevreden over de mensen om hem heen. Dit is de reden dat het bestuur van FC Barcelona de contracten van de staf tot het jaar 2011 heeft verlengd. Volgens Rafael Yuste is het verlengen van de contracten belangrijk voor de continuïteit van de club.

Alleen de rechterhand van Guardiola, Tito Vilonova, heeft zijn contract nog niet vernieuwd, hij wil wachten met zijn besluit tot na het resultaat van de presidentsverkiezingen volgend jaar. Het is namelijk zeker dat er een nieuwe president komt. Laporta heeft er namelijk al twee termijnen op zitten. Dit is de reden dat Guardiola ook nog niet getekend heeft.

FC Barcelona wil proberen de successen van vorig jaar te evenaren en zal daarvoor weer hard aan de slag moeten. Daarom is het goed nieuws dat de contracten voor de stafleden zijn verlengd, zodat het rondom het elftal rustig blijft.