Nieuws Juli 2011

Barça verliest van Manchester

De eerste wedstrijd tijdens de VS tour was gelijk een zware wedstrijd voor de mannen van Guardiola, ze moesten het namelijk opnemen tegen Manchester United. De herhaling van de Champions League finale van twee maanden gelden wist Barça niet te winnen en betekende de eerste nederlaag voor Guardiola in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Ondanks dat beide elftallen niet speelde met hun sterkste opstelling, zo mist Barça nog steeds Messi, Alves en de andere spelers die de Copa América hebben gespeeld, stond er toch veel druk op de wedstrijd.

Vanaf het begin van de wedstrijd domineerde Barça het merendeel van de wedstrijd, maar ondanks dit overwicht nam Manchester na twintig minuten de leiding. Nani werd alleen voor Valdés gezet door een goede actie van Welbeck. De Portugees ronde door de benen van Valdés af. Na de 1-0 bleef Barça het initiatief houden, maar de defensie van Manchester maakte een goede indruk en ze gaven maar weinig kansen weg. Vlak voor rust was er nog een tegenvaller voor Barça. Afellay mocht in de basis beginnen, maar moest het veld geblesseerd afhaken.

Na ruim een kwartier in de tweede helft, was er een grote kans voor United. Valdés redde bekwaam op de inzet van Welbeck en de rebound werd door Nani overgeschoten. Enkele minuten na deze kans werd het wel 1-1. Thiago, die tijdens de voorbereiding als drie keer had gescoord, wist met een geweldig schot de nieuwe doelman van Manchester, De Gea, kansloos te laten.

Barça wist na de 1-1 nog steeds de controle over de wedstrijd te houden, maar een fout op het middenveld werd genadeloos afgestraft door United. Cleverley onderschepte een pass en zette Owen alleen voor Valdés. De Engelsman faalde niet en tekende met zijn goal voor de overwinning van United.

Opstelling FC Barcelona:
Valdés, Dos Santos, Busquets, Fontàs (73. Armando) , Abidal (73. Balliu), Keita, Thiago, Iniesta (76. Riverola), Pedro (85, Espinosa), Villa (61. Carmona) en Afellay (42. Cuenca)