Nieuws September 2021

Barça verspeelt 2 punten: 1-1

De man van de wedstrijd, Araujo, scoorde in de laatste minuut (na een mooie voorzet van Gavi), de 1-1 en voorkwam daarmee een debacle. Araujo was over het hele veld te vinden. Achterin als het nodig was en voorin als het kon. Daarmee was hij eigenlijk de beste aanvaller. Barça ging in de laatste minuten nog op zoek naar de winnende treffer maar dat zat er helaas niet in.

De eerste verliespunten in Camp Nou. Wat Koeman absoluut niet wilde, gebeurde toch in de 2e minuut: een doelpunt van Duarte voor Granada: 0-1. Het zwaar irritant spelende Granada wist nog bijna de 3 punten mee naar huis te nemen. Dat zou niet terecht geweest zijn. Barça speelde niet goed , met te weinig intelligentie maar wel met een kloppend Barça hart. En het publiek ging als 1 man achter het elftal staan.

De opstelling was verrassend mede door een flink aantal geblesseerden: Ansu Fati, Jordi Alba, Braithwaite, Dembélé, Agüero en Pedri. Maar dat is geen excuus. Spelers en jeugdspelers genoeg. Neem nou Dest: goed in het verdedigen en ook nog rushes maken richting het doel van Granada. Dat kan hij op rechts (1e helft) beter dan op links (2e helft). Maar dat is logisch.

Door dit gelijkspel heeft FC Barcelona nu al een achterstand van 5 punten op de nr. 1 van La Liga. 4 wijzigingen ten op zichtte van de wedstrijd met München: Baldé (slechts 17 jaar), Dest, Yusuf Demir en Coutinho. Het elftal was duidelijk nog niet op elkaar ingespeeld. Wel een mooie poging van Sergio Roberto: zijn bal eindigde op de lat. Er werden wel kansen gecreëerd maar te weinig. Tegen het einde van de eerste helft nog kansen voor Araujo en Dest.

Granada begon de tweede helft met 2 muren van 5 spelers. Eenrichtingsverkeer dus, maar niet echt grote kansen voor Barça. De grootste kans was nog voor Luuk de Jong die vrijstaand voor het doel over kopte. Verder waren er ook een paar spelers onzichtbaar. Spelers waarvan je mag verwachten dat ze de ploeg op sleeptouw nemen. 6 minuten extra tijd door al het vervelend tijdrekken door Granada. Toch nog op zoek naar de 2-1? Het publiek (dat fantastisch was!!) moedigde de ploeg hartstochtelijk aan. Jammer genoeg bleef het bij 1-1.

Koeman zag een niet ingespeelde ploeg (door de vele blessure), die keihard werkte, waar de supporters nog in geloofden, en de meeste spelers nog achter hem staan. Maar of dat genoeg zal zijn………Visca Barça

Opstelling: Ter Stegen, Baldé (42’ Mingueza), Araujo, Garcia, Dest, de Jong, Busquets (74’Riqui Puig), Roberto (45’ Luuk de Jong), Coutinho (60’Gavi), Depay, Demir (75’ Piqué)

Foto: fcbarcelona.com