Nieuws Juni 2023

Barça voelt als een familie

De Franse aanvaller Ousmane Dembélé gaf in een interview te kennen het naar zijn zin te hebben bij Barça. “Ik ben nu gelukkig ja. Gelukkig bij Barça en blij met de mensen bij de Club”, vertelde de aanvaller, die vervolgde met: ‘Vorig seizoen had ik last van een aantal blessures. Gelukkig had ik daar dit seizoen geen last van, waardoor ik meer speelde.”

Dembélé wist nog meer positieve dingen over vorig seizoen te vertellen: “Het is voor FC Barcelona een goed seizoen geweest, vooral omdat we kampioen werden. Dat helpt altijd, zeker als je al drie seizoenen geen kampioen bent geworden.”

Daarnaast blikte de Fransman ook vooruit naar volgend seizoen. “Ik heb zeker zin in volgend jaar. Gezien we deze beker al lang niet meer hebben gewonnen, gaan we er natuurlijk wel voor. We zijn alleen niet de enige club met een goede selectie die de Champions League wil winnen en iedereen straft je fouten, hoe klein ook, af.”

Tot slot werd het interview ook iets algemener. “We hebben nu in de groep een goede mix tussen ervaring en jonge spelers. Hierdoor is de sfeer goed en kunnen we hoge ogen gooien. Barça voelt als een familie”, verklaarde Dembélé.

Foto: www.fcbarcelona.cat