Nieuws April 2023

Barça vrouwen bijna kampioen!!

Door de winst op Atlético Madrid (4-0) hebben de vrouwen van FC Barcelona het kampioenschap in het vizier. Het zou het vierde kampioenschap op rij zijn! Als Real Madrid vandaag verliest uit bij Real Betis zijn de vrouwen niet meer te achterhalen.

Bijna 5000 fans keken naar de wedstrijd in het Estadi Johan Cruijff. Ze waren niet voor niets gekomen en zagen een prima wedstrijd van de Barça vrouwen. Vooraf leek Atlético een te duchten tegenstander maar dat viel gelukkig mee. In juni 2021 won Atlético nog van FC Barcelona. Sindsdien niet meer. Maar dit seizoen wel 12 wedstrijden op een rij. Een gevaarlijke tegenstander dus!

Barça begon sterk maar Atlético probeerde de aanvallen achter de verdediging te leggen. Dat lukte in de 20e minuut maar de goalie van Barça (Panos) voorkwam de 0-1. De 1-0 viel voor Barça. Doelpunt in de 28e minuut na een mooie aanval met Rolfö en Graham Hansen. Aitana wist met deze kans wel raad. Ruststand 1-0.

Snel doelpunt in de 2e helft op naam van Vicky López: 2-0. Kans op kans daarna via Aitana, Geyse, Gallardo en Torrejón. In de 57e minuut dan toch de 3-0 op naam van Graham Hansen. Schot met het linkerbeen in de linkerhoek van het doel. Wedstrijd gespeeld. Aanleiding voor de trainer om te wisselen. Bruna was meteen gevaarlijk.

Overtreding net buiten de 16. Mariona nam de vrije trap maar raakte slechts de lat. In de 90e minuut nog de 4-0 door Aitana. Weer 3 punten. Nog dichter bij het kampioenschap. Vandaag al kampioen? Dat hangt dus af van Real Madrid.

En dan ook nog de wedstrijd tegen Chelsea voor de Champions League. Halve finale. 22 april 13.30 uur.

Visca Barca Femini!!

Opstelling: Panos, Torrejón, Paredes (72’Bronze), Mapi León, Rolfö, Walsh (72’Engen), Guijarro, Aitana, Hanssen (63’Crnogorcevic), Geyse (63’Bruna), López (63’Mariona)

Foto: fcbarcelona.com