Nieuws Juni 2020

Barça wint bij Mallorca

FC Barcelona is de hervatting van La Liga na de Coronastop goed begonnen. Barça kenden een bliksemstart in Son Moix. Barça schoot uit de startblokken en had na amper één minuut al zijn doelpunt te pakken. De Jong bezorgde de bal bij Jordi Alba, de linksback stelde Arturo Vidal in staat om de 0-1 binnen te koppen. Barça wilde meer, maar Mallorca gaf niet op en de thuisploeg kreeg na 2 gevaarlijke inzetten van van Takefusa Kubo bijna loon naar werken, echter Ter Stegen pareerde beide inzetten.

Niet lang daarna sloeg Barça weer toe, na voorbereidend werk van De Jong en Lionel Messi schoot Martin Braithwaite de 0-2 (37’) hoog in het doel binnen. Dit betekende voor hem zijn eerste doelpunt in Barça dienst. Barça nam wat gas terug en er waren aanvallen over en weer.

Budimir verzuimde om na rust om wat terug te doen voor de thuisclub. Braithwaite was dicht bij zijn tweede en debutant verdediger Araújo raakte de paal. De wedstrijd leek op slot maar Barça gaf toch nog even gas.

Jordi Alba ontsnapte nipt aan de buitenspelval en rondde koeltjes af, na een pass van Messi 0-3 (79’). Dit was voor Messi zijn 2de assist van de wedstrijd. In blessure tijd was het zijn beurt,de Argentijnse vedette kreeg de bal van Suaréz en schoot nog de 4-0 in de bovenhoek binnen, wel via de voet van Fran Gámez. Maar hij kreeg het doelpunt wel op zijn naam, dit was zijn 20ste doelpunt van dit seizoen.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Pique, Araujo, Alba, Sergi Roberto,Frenkie de Jong, Busquets, Vidal,Braithwaite, Griezmann, Messi. Wissels: Semedo, Rakitic, Melo, Suaréz en Firpo.

Foto:www.fcbarcelona.com