Nieuws Juli 2023

Barça wint El Clásico

Winst in Texas (Dallas) op de Tour US 2023: 3-0! Voor de 3e maal in een US Tour winst op Madrid.

Doelpunten van:

• Ousmane Dembélé (15e minuut)

• Fermín López (85e minuut)

• Ferran Torres (91e minuut)

De uiteindelijke winst werd dus veilig gesteld in de allerlaatste minuten. Assist van López bij het doelpunt van Torres. Aantal toeschouwers: ruim 82.000. En ze genoten vooral van het spel van de Catalanen. Uitblinker: Frenkie de Jong.

Barça begon sterk aan de wedstrijd: een volley op de lat van Oriol Romeu, al in de 3e minuut. Real Madrid was wakker en Rodrygo kreeg de kans op 0-1. Het was echter Barça dat de 1-0 binnen haalde. Assist van Pedri op Dembélé die met een laag schot in de hoek Courtois verraste: 1-0.

Hands Araujo: penalty voor Madrid. “Jammerlijk” gemist door Vinicius. De 1e helft was spectaculair, met hier en daar een gele kaart. Het blijft natuurlijk een klassieker: strijd om elke meter! Helaas moesten Christensen en Gúndogan geblesseerd naar de kant. Dembélé had de 2-0 op zijn schoen maar Courtois stond op de juiste plaats.

Aan de andere kant een kans voor Madrid: “helaas” raakte de bal de lat. In de 2e helft bracht Xavi verse spelers in: Raphinha en Fermín (60e minuut). Nog 5 wissels een kwartier voor tijd: Dest, Alonso, Ferran, Abde en Ansu Fati. Madrid ging op zoek naar de gelijkmaker maar het was Barca dat op 2-0 kwam via een hard schot van Fermín.

In de blessuretijd was het weer Fermín die de bal bij Torres bracht die daar wel raad mee wist: 3-0. Tour US is natuurlijk nu al geslaagd. 4 overwinningen in de 5e El Clásico. Iets om trots op te zijn!!

Volgende wedstrijd: FC Barcelona – AC Milan 2-8 05.00 uur (Nederlandse tijd)

Opstelling: ter Stegen, Araújo, Koundé, Christensen, Balde, Frenkie, Romeu, Gúndogan, Dembélé, Lewandowski, Pedri

Visca Barca!!

Foto: fcbarcelona.com