Nieuws December 2019

Barça wint topper door late treffer.

In een aantrekkelijk duel heeft Barça vlak voor tijd de winst over de streep getrokken.

De eerste helft werd gekenmerkt door het continue uitfluiten van Griezmann wanneer hij in het spel werd betrokken en de bal beroerde. Het baloverwicht voor Barça leidde niet tot uitgelezen kansen. Sterker nog, aan Barça zijde had Junior Firpo een lastig avondje en was Messi de eerste twintig minuten onzichtbaar. Atlético kreeg een paar uitgelezen kansen, eerst belande een voorzet via de voet van Junior Firpo op de paal waar Ter Stegen geen zicht op had en later voorkwam Ter Stegen tot tweemaal toe een voorsprong voor Atlético. De laatste redding was een katachtige op de lijn. Het eerste echte gevaar voor Barça ontstond vlak voor rust, echter de kopbal van Piqué uit een hoekschop trof helaas de lat. Met een blanco stand gingen de beide teams dan ook de rust in.

Na rust een ongewijzigd Barça en de tweede helft stond, wie anders dan Messi op. Met weergaloos voetbal stond hij regelmatig aan de basis van vele aanvallen. Dit tot frustratie van velen aan Atlético zijde. Doelpunten en grote kansen bleven vooralsnog uit, maar het was een genot om naar hem te kijken en Atlético moest alle zeilen bijzetten om hem af te stoppen. Vlak voor tijd werd zijn goede spel beloond met het beslissende doelpunt. Aan de basis hiervan stond Frenkie die de bal afleverde aan Messi waarna een solo ontstond tot aan de zestien van Atlético en middels een een-tweetje met zijn buurman Suárez, beloonde Messi zijn sterke optreden de tweede helft met het enige doelpunt van de avond en Barça de overwinning.

Naast alle lof uitingen die Messi ten deel vielen, mag er gerust gezegd worden dat de overwinning ook mede tot stand kwam door het geweldige optreden van Ter Stegen want door zijn reddingen bleef de nul voor Atlético op het scorebord staan.

Tenslotte nog leuk te vermelden is dat Sierd de Vos als commentator op Ziggo Sport refereerde naar de penyabijeenkomst voor de leden van de Fan Club in het stadion van FC Dordrecht. Een betere reclame kunnen wij ons als Fan Club niet wensen.

Opstelling : Ter Stegen, Sergi Roberto, Piqué (83’ Umtiti), Lenglet, Junior Firpo, Rakitić, Frenkie, Arthur (73’ Vidal), Messi, Suárez, Griezmann

Foto : www.fcbarcelona.com