Nieuws Februari 2020

Barça wint van Betis

FC Barcelona is dankzij een zwaarbevochten 3-2 zege bij Real Betis in het spoor van koploper Real Madrid gebleven. Beide ploegen eindigden het verhitte duel in Estadio Benito Villamarin, waarin Frenkie de Jong wist te scoren voor Barça, met tien man. Barcelona en Betis vermaakten de supporters en een doelpuntrijke eerste helft. Al na vijf minuten ging de bal op de stip omdat Clement Lenglet hands maakte en de VAR daar een strafschop in zag. Sergio Canales was koel en benutte het buitenkansje, maar lang kon Betis niet genieten van de verrassende voorsprong. Dat was te danken aan Frenkie de Jong, die een prachtige pass van Lionel Messi van dichtbij tegen de touwen volleerde: 1-1

Betis beperkte zich dan wel tot tegenhouden en counteren, maar als de ploeg dan de voorwaartsen aan wist te spelen was het direct gevaarlijk. Dat bewees Nabil Fekir, die nog voor rust werd weggestuurd en met een harde schuiver in de verre hoek voor de hernieuwde voorsprong zorgde (2-1). De goals voor rust waren daarmee nog niet op. Sergio Busquets tikte van dichtbij na een vrije trap van Messi binnen.

Na rust was er nog steeds voldoende spektakel te beleven. Twintig minuten voor tijd werd het 3-2 voor Barça dankzij een rake kopstoot van Lenglet hier ging een assist van Messi aan vooraf. Beide ploegen eindigden de wedstrijd met 10 man, eerst kreeg Nabil Fekir zijn 2de gele kaart na aanmerkingen op de leiding. Kort daarna mocht Lenglet na zijn 2de gele kaart de kleedkamer opzoeken. Barça speelde wedstrijd professioneel uit en de 3 punten gingen mee naar Catalonië.

Opstelling Barça: Ter Stegen,Semedo,Umtiti,Lenglet (Firpo), De Jong, Busquets, Roberto, Vidal (Melo),Griezmann (Rakitic), L.Messi.

Foto: www.fcbarcelona.com