Nieuws Januari 2018

Barça wint van Levante UD

Na het heuglijke transfernieuws over Coutinho wacht vandaag laagvlieger en nummer 16 van La Liga: Levante UD.

De eerste minuten zijn voor Levante, twee hoekschoppen binnen vier minuten. Barça moest duidelijk nog wakker worden. In de twaalfde minuut slaat Messi toe en verschalkt met een stuiterende volley doelman Oier. Met dit doelpunt evenaart Messi Gerd Muller met 365 doelpunten. Het begint meteen te draaien! Kansen voor respectievelijk Suárez en Dembélé worden om zeep geholpen. Een plichtmatig Barça gaat op zoek naar de 2-0. En die komt er in minuut 38. Een aanval over rechts eindigt bij Suárez, die prachtig binnen schiet.

Het is een gezapige tweede helft van Barça. Hierdoor kan Levante een aantal kansen creeëren. De grootste kans wordt fantastisch gered door Ter Stegen. Barça gelooft het wel in de tweede helft. Laag baltempo, weinig creeëren en de wedstrijd zo uitspelen. In blessuretijd dan toch nog een doelpunt voor de Catalanen. Een bevlieging van Messi bezorgt de bal bij Paulinho die m voor het intikken heeft. Dit was tevens een van de laatste acties van de wedstrijd. Barcelona begint het jaar 2018 in La Liga met een 3-0 overwinning op Levante.

Klik HIER voor de samenvatting van de wedstrijd.

Opstelling FC Barcelona:

Ter Stegen, Sergi Roberto ('85 Arnáiz), Mascherano, Vermaelen, Jordi Alba, Dembélé ('67 Semedo), Paulinho, Rakitic, Iniesta ('76 Andre Gomes), Messi, Suárez.

Opstelling Levante:

Oier, Luna, Postigo, Cabaco, Moore, Doukoure, Lukic, Lerma ('62 Pier), Ivi, Boateng ('74 Nano), Jason ('82 Samu Garcia).

Foto: www.fcbarcelona.com