Nieuws September 2019

Barça wint van Villarreal

Barça behoudt zijn 100% score na door thuis in Camp Nou met 2-1 te winnen van Villarreal.

Barça maakt vanaf het begin van de wedstrijd hun aanvallende intenties duidelijk en Villarreal moet achteruit. In de 5de minuut mag Messi een corner nemen, hij plaatst de bal op het hoofd van Griezmann die de bal mooi binnenkopt, 1-0! Barça gaat door en Villarreal komt niet onder de druk uit. Arthur Melo krijgt alle tijd om de bal aan te nemen en te passen, maar hij verrast de verdedigers van Villarreal en schiet van afstand verwoestend raak 2-0, (15’).

Het was nu aan Villarreal om de achterstand niet verder te laten oplopen en er nog een wedstrijd van te maken, maar ze konden geen vuist maken. Het was bijna rust toen Santi Cazorla op avontuur ging en de bal vanaf afstand met links hard achter Ter Stegen plaatste, 2-1 (43’).Barça is gewaarschuwd! Er ging voor de rust ook nog alarmbellen, af toen Messi na een overtreding aan zijn bovenbeen behandeld moest worden. Hij kon gelukkig nog wel tot de rust verder spelen.

In het begin van de 2de helft werd duidelijk dat Messi in de kleedkamer was achtergebleven en werd vervangen door Ousmane Dembélé. Ousmane die terug kwam van een blessure liet zich gelijk zien en maakt een gedreven indruk. Helaas misten Griezmann en Luis Suárez de scherpte om de voorzetten die Dembélé gaf te verzilveren.

Sergi Roberto werd gewisseld voor Frenkie de Jong en Ansu Fati kwam voor Luis Suárez in de plaats. Dit had een positieve invloed op het spel van Barça, want het tempo ging gelijk omhoog. Fati was zelfs nog dichtbij een doelpunt. Maar hoe Barça ook probeerde druk te zetten, het spel werd steeds stroever en Villarreal kreeg weer het geloof dat er nog een punt gehaald kon worden.

Op het moment dat de het fluitsignaal in Camp Nou klonk haalden de socios opgelucht adem. De 3 punten blijven in Barcelona en de weg naar boven is ingeslagen.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Pique, Semedo, Lenglet, Firmo, Sergi Roberto ( De Jong 63’),Busquets, Arthur Melo, Griezmann, Suárez (Fati 78’) , Messi (Dembélé 46’).

Foto:www.fcbarcelona.com