Nieuws Oktober 2009

Barça-Zaragoza 6-1

Barcelona heeft op voortreffelijke wijze de koppositie in de Primera versterkt. Op sublieme wijze werd Zaragoza weggespeeld met 6-1. De blaugranas staan nu 3 punten los op rivaal Madrid.

Barça begon heel behouden maar kwam er soms goed uit. De eerste grote kans kwam op naam van Messi. Na een voorzet vanaf de zijkant sprong Ibra slim over de bal. Hierdoor kwam Xavi in balbezit die Messi alleen voor de keeper zette. Messi was alleen niet doeltreffend en schoot de bal voorlangs. Barcelona kreeg steeds meer kansen met schoten van onder andere Messi en Ibrahimovic. De score werd uiteindelijk geopend uit een stilstaand moment. Na een korte hoekschop van Xavi op Messi gaf de Argentijn de bal voor. Keita die goed voor zijn man kwam, kopte de openingtreffer goed in. Het ging bij Barcelona steeds beter draaien en het was wachten tot de 2-0 zou vallen. De tweede werd ook gemaakt. Vanaf een vrije trap schoot Ibrahimovic de bal als een kanonskogel het doel in. Hoewel de keeper goed zat, was de bal zo hard dat hij hem niet meer uit het doel gewerkt kreeg. Ook viel de 3-0 nog in de eerste helft. Een steekbal op Ibra luidde de treffer in. De Zweed gaf de bal knap aan de meegelopen Keita die hem makkelijk in kon tikken.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet. De blaugranas bleven de overhand houden. Messi kreeg een uitstekende kans om de voorsprong te vergroten. Na een rush over het veld wist de keeper zijn lob net tegen te houden. De rebound werd door Ibrahimovic benut maar die stond buiten spel. Het was uitstel van executie want even later tikte de zeer sterk spelende Zweed wel raak. Na een voorzet van Keita werkte hij de bal met een mooie voetbeweging in de korte hoek.

Zaragoza wilde niet als speelbal dienen en begon iets van zich af te bijten. Het resulteerde in een mooi doelpunt van Lopez die Valdés met een raak schot verschalkte. Het tegendoelpunt bleek echter een korte opleving van de bezoekers uit Zaragoza. Eindelijk kreeg Messi het namelijk op de heupen. De hele wedstrijd had hij zijn doelpogingen zien mislukken, maar het stiftballetje wat alsnog doel trof was van zeldzame schoonheid.

Het kroonjuweeltje was voor Barça nog niet alles. Keita wist vlak voor tijd op knappe wijze met de kop zijn hattrick compleet te maken. Zijn eerste in de Primera División. Hij mocht de wedstrijdbal dan ook terecht houden.

Klik hier voor de samenvatting

Opst: Valdés, Maxwell, Piqué (72 Márquez), Chygrynskiy, Puyol, Xavi (83 Jeffren), Busquets, Keita, Messi, Ibrahimovic (71 Bojan), Iniesta

Gerelateerd nieuws