Nieuws December 2008

Barça zonder Márquez naar Villarreal

Nog één wedstrijd scheidt Barcelona van een welverdiende kerstvakantie. Het is de laatste van de vier toppers die in de maand december op de agenda stonden. Drie zware hordes hebben de mannen van Guardiola met verve genomen, de vierde is zeker niet de makkelijkste. Uit bij Villarreal haalt Barça nog wel eens bakzeil. De laatste overwinning in 'El Madrigal' dateert van 4 december 2005. De laatste twee seizoenen was er geen succes, een 3-1 en 2-0 nederlaag.

De koploper gaat zonder Márquez naar Villarreal. De Mexicaan heeft nog te veel hinder van een spierblessure die hij heeft opgelopen tegen Real Madrid. Ook Iniesta blijft achter. Guardiola durft het nog niet met hem aan en gunt hem extra rust, zodat hij compleet fit is voor de zware januari maand, waarin onder andere een dubbele confrontatie zal worden gespeeld met Atletico Madrid voor de Copa del Rey.

Guardiola ziet de confrontatie met Villarreal als zeer belangrijk. "Het is de grootste uitdager voor de titel op dit moment. Ze spelen onder de hoede van coach Pelligrini goed georganiseerd en aanvallend voetbal. Ze zijn moeilijk te kloppen al spelen ze uit eficiënter dan thuis."

Pep hoopt dat de spelers de wedstrijd goed oppakken. "De hele week stond nog in het teken van de wedstrijd tegen Madrid. De topper tegen Villarreal is daardoor geheel ondergesneeuwd."

De wedstrijd begint zondagavond om 19:00. Bij winst slaat Barça een directe aanval van Villarreal af en neemt het 12 punten voorsprong op de 'gele onderzeeboot'.