Nieuws Mei 2009

Barcelona vecht de schorsingen van Alves en Abidal aan

Barcelona zal de kaarten die Alves en Abidal hebben gekregen in de halve finale van de Champions League aan vechten. Vooral de rode kaart van Abidal heeft zo zijn vraagtekens. Het is onduidelijk of Abidal Anelka raakt. Tijdens het duel van de beide Fransmannen laat Anelka blijken dat Abidal hem van achter raakt en gaat tegen de grond. Ook al is dit het geval, mag Anelka niet gezien worden als doorgebroken speler, omdat Toure ook nog meeliep. In dat geval zou Abidal een gele kaart verdienen waardoor hij de finale niet hoeft mis te lopen. Ook Andere finalist Manchester zal de rode kaart van Fletcher aan vechten die hij opliep in de al gewonnen wedstrijd tegen Arsenal. Of het iets op zal leveren voor beide teams valt nog maar te bezien. De eerdere onterechte gele kaart van Messi (penalty die werd gezien als schwalbe) bleef gewoon staan.