Nieuws Juni 2016

Bartra kan voor een schijntje weg

Geïnteresseerde clubs zitten momenteel op de eerste rij in Barcelona.
De verdediger van FC Barcelona zag zijn gelimiteerde transfersom namelijk flink dalen en kan voor een relatief laag bedrag Barça verlaten.

De Spaanse sportkrant Sport meldt dat de transfersom deze zomer zakt van veertig miljoen naar acht miljoen euro. Bartra speelde dit seizoen te weinig wedstrijden waardoor zijn transfersom gekelderd is. FC Barcelona had contractueel vastgelegd dat Bartra een bepaald aantal duels moest spelen wilde de Club de veertig miljoen kunnen blijven vragen. Nu zakt de gelimiteerde transfersom met liefst 32 miljoen euro. “Dat klopt," zei Bartra volgens de krant. “Het ligt nu bij mijn zaakwaarnemers.”

De zaakwaarnemer van Bartra is momenteel Carles Puyol. Concrete clubs hebben zich nog niet gemeld bij FC Barcelona.