Nieuws April 2014

Bartra volwassen geworden

Marc Bartra sprak donderdag na de training met de pers op de gebruikelijke persconferentie en sprak over niet alleen de Spaanse competitie, maar ook over zijn eigen persoonlijke omstandigheden. Bartra, die nu tien jaar bij FC Barcelona is en wiens contract tot 2018 loopt, legde uit: “Ik ben volwassen geworden dankzij mijn teamgenoten en de coaches. Ik heb wat slechte momenten gekend waar ik weer sterker uit gekomen ben, en ook goede momenten die mij nog beter maken. spelen met dit team maakt je sterk met alle grote wedstrijden waarbij je betrokken bent.”

Volgens de jonge verdediger is het Spaanse kampioenschap nog niet uit zicht. “We weten dat we de laatste vier wedstrijden moeten spelen alsof het finales zijn, en het beste dat we kunnen doen is de wedstrijden compleet toegewijd ingaan, zodat we er staan als Atlético of Real Madrid een steekje laat vallen. We moeten druk op hun blijven uitoefenen en we hopen nog steeds deze competitie te winnen.”

Voor de Catalaan toonde de overwinning op Bilbao van afgelopen weekend aan “dat het ondenkbaar is dat we La Liga opgegeven hebben. Het was een overwinning gebaseerd op onze vastberadenheid om in de running te blijven. We zijn ambitieus en we zullen er elke wedstrijd op uit trekken om te winnen.”

Bartra werd gevraagd hoe het eventuele aantrekken van een centrale verdediger zou kansen zou kunnen beïnvloeden, maar hij maakte duidelijk: “Er wordt veel gepraat over nieuwe verdedigers, maar dat is de zaak van de Club. De spelers die al hier zijn hebben laten zien wat we kunnen. Ik denk dat de basis van een Barça-team de thuis opgeleide spelers moet zijn, zoals het tot nu toe geweest is, waaraan de spelers die we aantrekken extra kwaliteit toevoegen. Zij passen zich aan onze manieren aan en dan gaan we vooruit. We proberen altijd spelers die komen te helpen om op hun best te spelen.”
Tot slot sprak Bartra lovende woorden over Jordi Masip, de keeper van Barça B. “Hij is een geweldige keeper, die zich enorm verbeterd heeft en hij zet een uitstekend seizoen neer.”