Nieuws Augustus 2016

Bedankt, Adriano!

Het nieuwe seizoen ziet naast het vertrek van vaste routinier Dani Alves ook het vertrek van Adriano Correia. De Braziliaan bereikte eind juli een akkoord voor een nieuw avontuur bij Besiktas in Turkije. Barça’s seizoensvoorbereiding begon nog met Adriano in de gelederen, maar de linksback maakte de trip naar het Catalaanse trainingskamp in St George’s Park al niet meer.

Adriano vertrekt naar zijn nieuwe Turkse werkgever met zes seizoenen bij FC Barcelona op zijn palmares. Het was in 2010 dat hij van Sevilla overstapte naar Barça en sindsdien zou de veelzijdige fullback een groot aandeel leveren in de vele successen die de Club doormaakte. In zijn 189 wedstrijden voor de Catalanen scoorde Adriano zeventien goals en won hij zestien titels.

Op sociale media nam Adriano afscheid van Can Barça, zijn teamgenoten, coaches en directeuren van FC Barcelona: “Al toen ik een kind was, droomde ik ervan een voetballer te worden, en het dragen van het shirt van Barça is een hoogtepunt van die droom geweest. Barcelona, deze geweldige stad, heeft mij en mijn familie een tweede kind geschonken, Azhaf, die Catalaans bloed heeft.”
Verwijzend naar zijn Barça-collega’s schreef Adriano: “Ik heb veel van ze geleerd. Ze hebben me doen groeien als professional en als mens.”
Maar Adriano bewaarde zijn laatste woorden voor de fans, over wie hij zegt dat ze hem meteen thuis hebben doen voelen vanaf dag één. “Zonder hun onvoorwaardelijke steun zouden veel van onze overwinningen niet mogelijk zijn geweest. Ik hoop dat ik iets heb kunnen teruggeven van de enorme liefde die ze mij hebben getoond.”

Gerelateerd nieuws