Nieuws April 2011

Belangrijke punten

Zaterdag om 20:00 uur speelt FC Barcelona tegen Almería waarbij zo’n 40 Barça-fans die met de fanclubreis mee zijn vast onder luid applaus de spelers zullen verwelkomen in Camp Nou.

In de Primera División kan FC Barcelona zichzelf puntverlies veroorloven zonder de koppositie te verspelen. Toch eist Pep Guardiola een overwinning op Almería, dat helemaal onderaan de ranglijst terug te vinden is. “In Bernabéu kunnen we verliezen, van Espanyol kunnen we thuis verliezen, maar er is één wedstrijd die we niet mogen verliezen. Dat is diegene tegen Almería”, zegt de coach over het komende duel van zijn ploeg. “We moeten naar Bernabéu met een voorsprong van acht punten, niet vijf of zes”, vervolgt Guardiola in de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd tegen Almería. “Real heeft een sterk team en het is normaal dat zij ons in de competitie en beker kunnen verslaan. We kunnen verliezen, maar niet tegen Almería. Het zijn belangrijke drie punten.”

Almería heeft een nieuwe coach en sindsdien draait de ploeg veel beter. Het laatste verlies was tegen Athletic Club Bilbao en dat was de aanleiding om José Luis Oltra te vervangen voor Robert Olabe. Zijn taak is heel duidelijk: zorgen dat de club niet gaat degraderen en ook voor hen is ieder punt belangrijk.