Nieuws Oktober 2013

Belangrijke week voor Barça

Coach Tata Martino is maandagochtend met 22 spelers aan boord van het vliegtuig naar Milaan gestapt. Alleen de geblesseerde spelers Jordi Alba en Ibrahim Afellay bleven achter in Barcelona samen met Isaac Cuenca. Dani Alves, Gerard Piqué en Alexis Sánchez reisden allen mee naar Italië met hun teamgenoten. Deze spelers kregen tijdens het duel met Pamplona nog rust van Martino. Tenslotte is de talentvolle jonge doelman Oier Olazábal bij de selectie gevoegd als derde keeper.

De eerste training in het stadion San Siro van AC Milaan staat gepland voor maandagavond om 19:00 uur. Voor de training, ca. 18:15 uur, zullen coach Martino en Alexis Sánchez de pers te woord staan in de persconferentie.

Dinsdagavond om 20:45 uur ontmoeten AC Milan en FC Barcelona elkaar voor het derde duel in de groepsfase van de Champions league. De eerste twee duels tegen AFC Ajax (4-0) en Celtic FC (0-1) werden door de Catalanen gewonnen. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen @PenyaBarcelona.

Veel tijd om bij te komen van de Europese ontmoeting is er niet; zaterdag is namelijk al El Clásico. De voorbereiding op het duel in Camp Nou met Real Madrid start woensdagochtend met een trainingssessie in het Ciutat Esportiva om 11:00 uur. Donderdag traint de selectie om 18:00 uur in het trainingscomplex Ciutat Esportiva en vrijdag wordt om 19:00 uur de training gehouden in Camp Nou. Slechts drie punten is het verschil met de Madrilenen, dus het beloofd een mooi duel te worden. Het duel kan door Blaugrana-fans op een groot scherm in het Sportcafé van RKC Waalwijk bekeken worden. Voor meer informatie, klik HIER.