Nieuws Mei 2020

Beroemde Remontada in woordenboek

De historische 6-1 overwinning op Paris Saint Germain in februari 2017 heeft nu ook het woordenboek bereikt.
In de allerlaatste seconde werd een enorme achterstand van 4-0 uit de heenwedstrijd, plus een extra tegengoal in Camp Nou, door een goal van Sergi Roberto omgezet in een 6-1 overwinning. En een plek in de volgende ronde Champions League.
In het Franse woordenboek wordt de betekenis van Remontada weergegeven als "een onverwachte comeback waardoor een team, dat aan de verliezende hand is, toch een wedstrijd wint, ondanks dat er een groot verschil is in score tussen de beide teams, met als gevolg een onverwachte overwinning."
Extra bijzonder omdat juist de zelden scorende Sergi roberto hier de held werd.
Later is Barça ook zelf tweemaal slachtoffer geworden van een Remontada en niet graag herinnerd wil worden aan de wedstrijden tegen AS Roma en Liverpool.

Gerelateerd nieuws