Nieuws Juli 2008

Bestuursvergadering; 8 directieleden stappen op

De eerste bestuursvergadering na de motie van wantrouwen van afgelopen zondag is zoals verwacht in de belangrijkste vergadering uit het tijdperk Laporta uitgemond. Na vier lange uren van vergaderen hebben acht directieleden besloten hun functie neer te leggen. Hieronder de drie vice-presidenten Ferran Soriano (economische zaken), Marc Ingla (sportzaken) en Albert Vicens (sociale zaken). Laporta blijft vooralsnog gewoon voorzitter. Vicens liet na de vergadering weten dat het besluit om op te stappen rust zal geven aan het blijvende bestuur: "We hebben zondag van de motie geleerd dat vele socios tegen het beleid van de club zijn. Wij, de afgetreden bestuursleden, hadden de mening dat we daarom substantieel van beleidsrichting moesten veranderen. Deze mening werd echter niet gedeeld door andere bestuursleden, waarop we hebben besloten onze functie neer te leggen. Ik respecteer de keuze van de voorzitter en overige bestuursleden die blijven om door te gaan. We hopen dat het Barcelonisme in de mensen de club nu even de rust geven zaken te laten stabiliseren."