Nieuws Februari 2019

Bewogen weekend Ernesto Valverde

De trainer van de blaugranas, Ernesto Valverde is weer een jaartje ouder geworden. De trainer die vorig seizoen in dienst trad heeft vandaag 55 kaarsjes mogen uitblazen.

Het weekend bestaat voor hem naast het vieren van zijn verjaardag, ook voor een terugkeer en weerzien met zijn oude club Athletic Club in Bilbao. Als speler is hij in de jaren negentig zes jaar voor Athletic uitgekomen. Na zijn loopbaan als profvoetballer is hij eind jaren negentig van de vorige eeuw zijn trainers carrière begonnen in de jeugdopleiding van Athletic. In vervolg hierop werd hij eerst assistent trainer en later hoofd coach. Na enkele omzwervingen is hij sinds het vorige seizoen de hoofd coach van de blaugranas. De club waarvoor hij eind jaren negentig twee seizoenen uitkwam.

Foto : www.fcbarcelona.com