Nieuws Mei 2023

Blamage Barça

In een goed gevuld Estadio Municipal José Zorrilla (ruim 22.000 fanatieke toeschouwers) blameerde FC Barcelona zich tegen Real Valladolid (18e in de rangschikking). Geen enkele intentie om te winnen. Ongemotiveerd, zwaar door de ondergrens. Geen tempo, veel balverlies. Als spelers laat je elkaar in de steek. Xavi is blijkbaar niet meer in staat zijn spelers te motiveren. Miljoenen kijkers voor de buis hebben zich geërgerd.

Scoreverloop:

1-0 door een eigen doelpunt van Christensen na 2 minuten

2-0 na 22 minuten door een benutte strafschop van Cyle Larin

3-0 na 73 minuten door een doelpunt van Plata (net geen buitenspel)

3-1 na 84 minuten door een doelpunt van Lewandowski (die nog wel hard werkte). Zijn 23e alweer. Assist Frenkie de Jong.

Binnen 4 dagen 2 keer verliezen. Een topclub onwaardig. Verliezen is niet zo erg maar het gaat over de manier waarop. Weer doelpunten tegen, geen clean sheet. Er waren wel wat kansjes (Raphinha en Christensen) maar die hadden geen succes. Uitstekende keeper: Jordi Masip.

7 maal achtereen had Barça, Real Valladolid verslagen: geen garantie voor de toekomst. Nog een grote kans voor de thuisploeg: bal op de paal door Rosa.

Al met al verlieten de spelers met het schaamrood op de kaken het stadion. Genoeg te bepraten de komende dagen. Laatste thuiswedstrijd as. zondag tegen Mallorca (19.00 uur). De spelers en trainer zijn verplicht om deze wedstrijd te winnen! Het is belangrijk om het seizoen goed af te sluiten.

En voor de toekomst? Allereerst zal de begroting goedgekeurd moeten worden. Welke spelers worden verkocht en welke spelers worden gekocht? Met deze selectie hebben we niets te zoeken in de Champions League. Ondanks alles blijven we optimistisch.

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen (Iñaki Peña), Balde, Christensen, Alonso, Roberto (Kessié), Garcia, Frenkie, Gavi (Fati), Pablo Torre (Ferran), Raphinha (Dembélé), Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com