Nieuws Augustus 2011

Blessure Adriano en Puyol hersteld

Het team landde zaterdag om 13:45 uur op de luchthaven El Prat met de nieuwe trofee, de 15e van de geschiedenis van de Catalaanse club, en ‘s middags werd er gelijk getraind in het Ciudad Deportiva Joan Gamper.

Josep Guardiola is begonnen aan de voorbereiding op de openingswedstrijd van de Primera División in Camp Nou tegen Villarreal met goed en minder goed nieuws.

Het herstel van Carles Puyol gaat de goede kant op. De aanvoerder trainde zaterdag voor het eerst voluit mee met de groep sinds de operatie aan zijn linkerknie op 1 juni jl.

Het minder goede nieuws is dat de coach maandagavond om 21:00 uur niet de beschikking heeft over Adriano. Testen wezen zaterdag uit dat de Braziliaanse verdediger vrijdag in de Europese Supercup een spierblessure heeft opgelopen. Het is nog onduidelijk hoe lang hij uit de roulatie is.

De andere Braziliaanse back van de Catalanen, Dani Alves, is er ook niet bij tegen Villarreal. Hij heeft in de laatste wedstrijd van het afgelopen seizoen een gele kaart gekregen waardoor hij voor de eerste wedstrijd van dit seizoen geschorst is.

Zondagavond wordt er in het trainingscomplex nogmaals, maar dan achter gesloten deuren, getraind. Hierna zal Guardiola een persconferentie geven.