Nieuws Maart 2013

Blessure Alba valt mee

Zaterdag werd er door FC Barcelona gemeld dat Jordi Alba een spierblessure had opgelopen en de angst ontstond dat hij langdurig uitgeschakeld zou zijn. Zondag ochtend zijn er enkele medische onderzoeken geweest, hieruit bleek dat hij inderdaad een scheurtje in zijn rechter hamstring heeft en dat hij 7 tot 10 dagen nodig heeft om hiervan te herstellen.

Door de blessure, die Alba opliep tijdens de wedstrijd van Spanje tegen Finland, mist hij in ieder geval de belangrijke uitwedstrijd van Spanje tegen Frankrijk. Voor de wedstrijd van Barça tegen Celta de Vigo is het twijfelachtig of hij mee kan doen. De verwachting is dat Barça de speler klaar stoomt voor de uitwedstrijd tegen Paris Saint-Germain.

Voor Barça en voor Spanje was er ook goed nieuws over Xavi. De middenvelder van Barça is weer hersteld van zijn hamstringblessure en kan daardoor meedoen in de wedstrijd van Spanje tegen Frankrijk. Dit duel is cruciaal voor de Spanjaarden. De Zuid-Europeanen moeten winnen van Frankrijk om directe plaatsing voor het WK in eigen hand te houden.