Nieuws September 2023

Bonmatí speelster van het jaar

Aitana Bonmatí is uitgeroepen tot UEFA Vrouwen Speelster van het Jaar. De erkenning is gebaseerd op haar prestaties in de Champions League en haar optreden tijdens het WK voor vrouwen In Australië en Nieuw-Zeeland ( ook al genomineerd als beste speler). Meest Waardevolle Speler (MVP) in beide competities.

De uitreiking vond plaats tijdens de loting voor de Champions League voor de mannen (in Monaco). Joan Soler, directeur vrouwenvoetbal bij FC Barcelona, reikte de prijs uit. Genomineerd waren verder Olga Carmona (winnend doelpunt in de finale van het WK) en Australisch aanvaller Sam Kerr.

Van FC Barcelona nog 3 speelsters in de top tien: Salma Paralluelo, Graham Hansen en Keira Walsh. Coach van het jaar werd Sarina Wiegman, met achter haar de Spaanse coach Jonatan Giráldez.

Bonmati speelt al vanaf haar dertiende bij FC Barcelona. Duidelijk een groot talent. Dit seizoen: meer verantwoordelijkheid, een meer aanvallende rol, meer assists en meer doelpunten. Voorheen ging de prijs naar Alexia Putellas, Jennifer Hermoso, Lucy Bronze en Lieke Martens. FC Barcelona is de topclub in het Europese vrouwenvoetbal.

10 september begint de competitie weer:

10-9 FC Barcelona – Valencia 21.00

16-9 Madrid CFF – FC Barcelona 19.00

1-10 Huelva – FC Barcelona n.n.b

8-10 FC Barcelona – Sociedad n.n.b

15-10 Atlético – FC Barcelona n.n.b

n.n.b = tijdstip nog niet bekend

Visca Barça Femini!!

Foto: fcbarcelona.com