Nieuws September 2013

Busquets krijgt rust

FC Barcelona is zaterdagochtend met 19 spelers richting Madrid vertrokken voor de wedstrijd tegen Rayo Vallecano. Middenvelder Busquets krijgt rust van de Tata Martino. De Argentijnse trainer reist zelf ook niet met de ploeg mee naar Madrid. Donderdag is hij vertrokken richting Argentinië voor de begrafenis van zijn vader. Zaterdag komt hij weer terug, maar reist direct door naar Madrid. Naast Tata en Busquets, reizen de geblesseerde spelers, Puyol, Alba, Cuenca en Afellay ook niet naar Madrid.

De resultaten tegen Rayo Vallecano zijn de laatste jaren wisselend. De laatste twee keer wisten de Catalanen met grote cijfers te winnen. Vorig seizoen werd het 0-5 en het seizoen daarvoor zelfs 0-7, maar de vier jaar daarvoor wist Barça geen enkele wedstrijd te winnen. Bij Rayo Vallecano spelen ook een aantal oud Barça spelers. De keeper Martínez, verdediger Rodi en de middenvelders Baena, Trashorras en Falqué hebben een verleden bij de Catalaanse club. Falqué zal niet meespelen, want die is geblesseerd en Trashorras is de belangrijkste speler van het team.

Waar Neymar woensdag tegen Ajax een mijlpaal bereikte, kan de andere grote ster, Messi op zaterdagavond ook een mijlpaal bereiken. Als hij speelt, dan is het zijn 250ste competitie wedstrijd in de Primera División. In de afgelopen 249 wedstrijden wist hij 221 keer te scoren en startte hij 212 keer in de basis.

De wedstrijd begint zaterdagavond om 20:00 uur en is Live te zien op Sport1 Voetbal. De Fan Club Barcelona doet via Twitter ook live verslag van de wedstrijd, dus kunt u de wedstrijd niet zien, volg ons dan op Twitter.