Nieuws December 2013

Catalonië veel te sterk voor Kaapverdië

In een vermakelijk duel heeft Catalonië aangetoond mee te kunnen als voetballand. De Catalanen rolde Kaapverdië op met 4-1.

In het Olympisch Stadion (20.000 toeschouwers) mochten acht spelers van Barça de kleuren van de provincie Catalonië verdedigen in de jaarlijkse oefenwedstrijd. Marc Bartra, Gerard Piqué, Martin Montoya, Cesc Fabregas en Jordi Alba mochten in de basis beginnen van de debuterende bondscoach Gerard López. In de rust mochten deze vijf spelers gaan douchen en kwamen Sergi Roberto (foto), Cristian Tello en Sergio Busquets binnen de lijnen.

Na een 0-1 achterstand drukte vooral Sergio Garcia (2 goals) en Bojan Krkic (goal en assist) hun stempel op de wedstrijd. Tello was ook nog belangrijk, de vliegensvlugge aanvaller gaf Oriol Riera de gelegenheid om de 4-1 eindstand op het bord te zetten.