Nieuws December 2010

Catalunya wint met 4-0, Bojan man of the match

Op 28 december werden maar liefst zeven Barça-spelers en zeven Espanyol-spelers opgeroepen voor het Catalaanse elftal onder trainer Johan Cruijff. Valdés, Piqué, Puyol, Busquets, Bojan, Fontás en Bartra meldden zich voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Honduras in het Estadi Olímpic Lluís Companys te Barcelona. Xavi ontbrak omdat hem rust gegund werd en Piqué viel nog voor de wedstrijd uit vanwege een lichte blessure aan zijn rechterbeen.

Catalunya won de wedstrijd op overtuigende wijze: 4-0. Met meer dan twee derde van het balbezit domineerde het team onder Cruijff met gemak en creëerde het voldoende kansen. Vooral voor Bojan werd het een top avond. De spits was duidelijk in zijn element en was betrokken bij alle vier de doelpunten: hij gaf twee prachtige assists uit individuele acties en de laatste twee doelpunten kwamen van zijn eigen voet. Bojan kreeg dan ook een staande ovatie toen hij gewisseld werd en werd uitgeroepen tot de man of the match.