Nieuws Augustus 2009

Chygrynskiy tekent voor vijf jaar

De centrale verdediger uit de Oekraïne, Dmytro Chygrynskiy heeft maandag een contract getekend welke hem voor vijf jaar aan FC Barcelona verbind. Er is een transfersom van 25 miljoen euro overeengekomen met Shaktar Donetsk. Het tot 2014 durende contract bevat een afkoopsom van 100 miljoen euro. Chygrynskiy zal rugnummer 21 gaan dragen, dit was vorig seizoen in handen van Helb.
De belangstelling van FC Barcelona werd gewekt tijdens de wedstrijden in de Champions League tegen Shakhtar Donetsk van het afgelopen seizoen. Vanaf toen ging zijn naam al rond binnen de club als versterking van de verdediging.

In de wedstrijd om de Europese Supercup speelde Chygrynskiy nog bij Shaktar en verloor hij na verlengen met 1-0 van FC Barcelona. Chygrynskiy viel met goed spel op. De aanvallers van Barça hadden moeite om hem voorbij te komen.

Volgens Laporta heeft Pep Guardiola met deze laatste transfer alle spelers gekregen die hij gevraagd had. Binnen de club is er heel veel vertrouwen in de huidige selectie zoals die er nu is.