Nieuws Januari 2024

Copa del Rey

Zondagavond 21.00 uur speelt FC Barcelona de uitwedstrijd in Barbastro in het kader van de Copa del Rey. Barbastro is een gemeente in de Spaanse provincie Huesca in de regio Aragón. Niet ver van Barcelona. Ongeveer 17.000 inwoners. Oud stadje; hoofdstad van de Comarca Somotano de Barbastro.

Union Deportivo Barbarstro speelt in de Tercera División Grupo 17. Vijfde voetbaldivisie in Spanje. Stadion: Estadio Municipal de Deportes de Barbastro. Capaciteit 5.000 plaatsen. Opgericht in 1934. Trainer: Dani Martinez. Over het algemeen speelt Barbastro in de Tercera División (kampioen in 2005). 2 maal deelname aan de Segunda División B.

Bekendste exportproduct: de tomaat Rosa de Barbastro. Gaat de hele wereld over. Afgelopen jaar viel de productie tegen vanwege het mindere weer.

Selectie Barbastro: Fabrega, Hidalgo, Casco, Arnedillo, Bautista, Mingotes, Vals, Balda, Marinosa, Carbonell, Raussell, Crespo, Javito, Reques, Garcia, Tortajada, Ara, Gonpi, Prat, De Mesa, Sibide, Rueda.

In de vorige ronde versloegen ze Almeria met 1-0!

Helaas: nieuw blessuregeval bij Barca: Cancelo (last van de linkerknie).

Uitslagen van enkele wedstrijden die al gespeeld zijn in deze ronde van de Copa del Rey:

Lugo – Atlético 1-3

Elche – Girona 0-2 (1-0 door Blind)

Alavés – Betis 1-0

Espanyol – Getafe 0-1

Arandina – Real Madrid 1-3

Het team van FC Barcelona is natuurlijk vele malen beter dan dat van Barbastro. Maar in bekerwedstrijden kan het raar lopen. Meteen druk zetten met een 0-3 ruststand en een 0-5 eindstand.

Visca Barça!!!

Foto: fcbarcelona.com