Nieuws November 2012

Córdoba nieuwe tegenstander

De nieuwe tegenstander van FC Barcelona in de Copa del Rey is Córdoba Club de Fútbol. De club uit Andalusië, die uitkomt in de Segunda División, heeft verrassend Real Sociedad uitgeschakeld. Córdoba wist thuis in de heenwedstrijd knap met 2-0 te winnen. Woensdagavond volstond in de returnwedstrijd een 2-2 gelijkspel.

Het team van Rafael Berges is geen onbekende voor FC Barcelona. In de Segunda División stond de coach al tegenover Barça B. Op zes oktober jl. eindigde de ontmoeting tussen de twee clubs in het El Arcángel stadion in een 2-1 overwinning voor Córdoba. In de 29e competitieronde staat het competitieduel tussen de twee clubs in het Mini Estadi van Barça B gepland. De club uit Andalusië staat op een elfde plaats na vijftien speelrondes met 21 punten; slechts twee punten minder dan Barça B die zesde staan in de competitie.

In het verleden is het slechts één keer eerder voorgekomen dat het eerste elftal van FC Barcelona voor de Copa del Rey tegen Córdoba speelde. In seizoen 1963/64 schakelde Barça de Andalusiërs uit met een totaalscore van 6-3, door een 1-2 uitoverwinning en een 4-2 thuisoverwinning.