Nieuws Juni 2018

Coutinho scoort de eerste 'Barça' goal

Philippe Coutinho maakte de eerste goal van 'Barça-spelers' tijdens de Wereldbeker met een fantastisch schot in de 20ste minuut van de wedstrijd van zondag tegen Zwitserland. Het was een fabelachtig schot met een heerlijke curve vanaf de rand strafschopgebied van de Braziliaan, waardoor Yann Sommer in het Zwitserse doelpunt geen kans kreeg.

Coutinho won uiteindelijk de MVP-prijs voor zijn optreden in de eerste wedstrijd van zijn land in Groep E, die ze delen met Servië en Costa Rica.

De vijfvoudig wereldkampioen zag er al heel vroeg in de wedstrijd goed uit. Barça's andere canarinha, Paulinho kwam ook dichtbij een doelpunt met een schot die door de Zwitserse doelman op de paal werd geslagen.

Maar ondanks het feit dat ze vroeg scoorden, begonnen de Zwitsers steeds meer in het spel te komen en eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel. De Zwitsers hielden stand om een punt weg te halen bij een van de grote favorieten om de wereldtitel.

Foto: www.fcbarcelona.com