Nieuws Oktober 2015

Cruijff dankbaar voor alle steun

Johan Cruijff heeft maandag voor het eerst gereageerd op de steunbetuigingen die hij afgelopen weekend kreeg.

De legende van de club kreeg afgelopen week te horen dat hij longkanker heeft. Hij kreeg tijdens de eredivisie-duels afgelopen weekend een applaus in de 14de minuut, de spelers van Barcelona droegen een shirt met Ánimo, Johan! en Mundo Deportivo besteedde er zelfs haar voorpagina aan.

Hij sprak zich positief uit in zijn wekelijkse column in De Telegraaf. ”Vaak zijn de media een extra belasting, maar de afgelopen week is dat anders geweest. De wijze waarop er via alle denkbare media op mijn situatie is gereageerd, was emotioneel en hartverwarmend.

‘Ik ben enorm trots op de waardering die uit alle reacties blijkt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik blij ben met wat me is overkomen. Maar als je mijn huidige situatie even wegdenkt, dan is het toch allemaal heel bijzonder wat er gebeurt. Zoals de actie van de fans en clubs om niet alleen voor mij, maar alle kankerpatiënten te applaudisseren.”

”Heel sterk dat het breder is getrokken. Zo laten het voetbal en de supporters zich van een heel mooie kant zien. Intussen is het afwachten. Het is echt vervelend dat het zo snel is uitgelekt, want het enige wat ik nu weet is dat ik longkanker heb. Meer niet. Omdat het onderzoek nog gaande is. Ik weet dus de voornaam, niet de achternaam.", aldus Cruijff.