Nieuws Juli 2009

Cruijff doet uitspraken over Barcelona

Johan Cruijff heeft een aantal opmerkelijke uitspraken gedaan over het volgende seizoen. El Salvador, vandaag de gast van Erik Breukink in de Tour de France die in Barcelona finishte, ziet zoals altijd weer veel positieve uitganspunten.

De miljoenen-aankopen van Real Madrid zouden de spelers van Barcelona extra motiveren. Het is een soort cadeau van de Madrilenen aan Barcelona. Wie wil er nu niet winnen van een ploeg van miljoenen?
Bovendien heeft de club een grote voorsprong doordat het elftal staat als een huis. Voor 95% is het werk voor volgend seizoen reeds gedaan.

Zijn tweede uitspraak betrof spits Eto'o. Wat Cruijff betreft moet hij snel bijtekenen of gewoon vertrekken. Een speler met een contract van nog maar één jaar, hoort niet in  de selectie. Dus de keuze is simpel.

Als laatste meldde hij dat hij als socio absoluut niet erg dat er nog geen aankopen zijn gedaan. Iedereen weet welke clubs aankopen moeten doen en daar hoort Barcelona niet bij. Een enkele gerichte versterking, maar meer is niet nodig.