Nieuws December 2021

Dameselftal naar Kwartfinale WCL

Winst in het Emirates Stadium betekent dat de ploeg van Jonatan Giráldez gegarandeerd is van groepswinst met nog een wedstrijd te gaan.

Het is allemaal beslist! Barça gaat de volgende ronde in als groepswinnaar na alle vijf tot nu toe gespeelde wedstrijden te hebben gewonnen! Hun laatste slachtoffer was Arsenal, in het indrukwekkende Emirates Stadium, waar geweldig voetbal en geweldige goals van Aitana, Jenni Hermoso (x2) en Rolfo voor een 4-0 overwinning zorgden.

Aanstaande woensdag komen de dames van HB Køge naar het Estadi Johan Cruijff, maar het resultaat van die wedstrijd doet er niet meer toe.

Het slechte nieuws is dat Patri Guijarro vóór de wedstrijd positief testte op Covid en in Londen zal moeten blijven met inachtneming van de Britse protocollen.

Goede start

Barça had de Gunners met 4-1 verslagen in de thuiswedstrijd, en dus wisten ze dat ze alle kansen hadden om ook deze te winnen. Het was Aitana die Barça op de goede weg zette door in de 22e minuut te profiteren van een verdedigende fout. Jenni Hermoso verdubbelde al snel het aantal doelpunten door een voorzet van Rolfo vanaf links binnen te tikken.

Barça was de hele wedstrijd de betere en vlak voor rust maakte Rolfo nummer drie met een absoluut fantastische afstandsschot.

Aanhoudende dominantie

Arsenal was lastiger te bespelen in de tweede helft, waarin Graham Hansen ook terugkwam van een blessure en Jenni Hermoso een kwartier voor tijd de eindstand op 0-4 bepaalde.

Voorafgaand aan de laatste wedstrijd in de groep is er een aanlokkelijk bezoek aan Real Madrid voor een team dat maar niet kan stoppen met winnen!

Foto: www.fcbarcelona.com