Nieuws November 2014

De drie punten zijn hard nodig

Luis Enrique heeft vrijdagmiddag voor de laatste training een persconferentie gegeven waarin hij heeft gesproken over de tegenstander van zaterdagmiddag, Almería.

De trainer gaf aan te waken voor onderschatting van de ploeg uit Andalusië. De ploeg staat wel eens waar op de 14de plaats van La Liga en heeft dit seizoen nog niet gewonnen in eigen huis, toch geeft Enrique aan dat de ploeg steeds beter wordt. Hij verwacht dat de tegenstander goed en compact zal verdedigen en door middel van counters probeert te scoren.

Vorig jaar wist Barça de wedstrijd tegen Almería met 0-2 te winnen door doelpunten van Messi en Adriano. Toen waren de drie punten belangrijk om de ongeslagen status te behouden. Dit seizoen zijn de drie punten wederom belangrijk, om zo aansluiting te houden bij de top. Maar Almería zal er ook alles aan doen om punten aan de wedstrijd over te houden, aangezien deze ploeg maar 1 punt boven de degradatiestreep staat. Daarom is de ontmoeting zaterdag van vitaal belang voor beide teams.

De wedstrijd in het Estadio de los Juegos Mediterráneos, begint zaterdag om 16:00 uur en Barça zal wederom in het geel spelen. De wedstrijd is live te zien op Sport1 Extra 2 en het live verslag van de Fan Club Barcelona is te volgen via ons Twitter account.