Nieuws Maart 2021

De Jong belangrijk voor Koeman

De Nederlander heeft dit seizoen de meeste minuten gespeeld van alle FC Barcelona-sterren

Frenkie de Jong is bijna altijd aanwezig geweest voor FC Barcelona onder coach Ronald Koeman, omdat hij dit seizoen meer dan welke andere speler dan ook werd uitgekozen door zijn landgenoot. Dit komt door zijn uitzonderlijke prestaties tijdens de huidige campagne en zijn vermogen om relatief blessurevrij te blijven.

DE JONG - 3.610 minuten, MESSI - 3292 minuten, JORDI ALBA - 3.252 minuten, GRIEZMANN - 3.028 minuten, TER STEGEN - 3.000 minuten

Veelzijdig en effectief

Hoewel Pedri het teamlid is met de meeste gespeelde wedstrijden dit seizoen, 42 wedstrijden, loopt De Jong slechts één achter de tienersensatie. Zijn veelzijdigheid is ook een pluspunt, aangezien Koeman hem in het centraal op het middenveld en ook in de verdediging heeft opgesteld, waarbij hij Gerard Piqué en Ronald Araujo verving tijdens hun tijd aan de zijlijn.

Bij het spelen in aanvallende posities viel hij ook op als doelpuntenmaker. Zijn opkomsten uit de tweede aanvalslinie hebben Barça dit seizoen zes treffers opgeleverd - een verdrievoudiging van zijn aantal van vorig jaar.

De koning van de pass

Zijn hoge niveau als teamplayer heeft hem tot de speler gemaakt met de meeste passes in heel LaLiga, bovenaan een lijst met verschillende FC Barcelona-spelers.

DE JONG - 2.129 passes, PAREJO - 2.000 passes, SERGIO-BUSQUETS - 1.880 passes, KROOS - 1.865 passes, JORDI ALBA - 1.821 passes, KOKE - 1.736 passes en MESSI - 1.703 passes.

Bron en foto: www.fcbarcelona.com