Nieuws Mei 2023

De ontknoping nadert!!

Xavi heeft de volgende selectie tot zijn beschikking voor de uitwedstrijd tegen Espanyol: Ter Stegen, Araujo, Sergio, Dembélé, Pedri, Lewandowski, Fati, Ferran, Iñaki Peña, Christensen, Alonso, Alba, Kessié, Roberto, Frenkie, Raphinha, Koundé, Garcia, Balde, Gavi, Pablo Torre en Arnau Tenas.

Enkele feiten vooraf:

• Sergio Roberto is weer beschikbaar

• Geen geblesseerden en geen geschorsten bij Barça

• Nog 5 wedstrijden te gaan; kansen genoeg om de titel te pakken

• Madrid pakt 3 punten tegen Getafe

• Winst is noodzakelijk

• Atlético speelt zondagmiddag tegen Elche

• 3 van de laatste 5 wedstrijden tussen Espanyol en Barça eindigden in een gelijkspel!

• 2 van de 5 laatste wedstrijden werden door Barça met 1-0 gewonnen

• Espanyol heeft de punten hard nodig in de strijd tegen degradatie

• Espanyol zal er alles aan doen om te voorkomen dat stadgenoot Barça kampioen wordt in hun eigen stadion

• Espanyol heeft Barça in 25 wedstrijden niet verslagen

• In geen enkele derby dit seizoen is er een achterstand van 51 punten voor aanvang wedstrijd

• Xavi vindt zijn collega Luis García een prima trainer en snapt niet dat ze zo laag staan

• Xavi: het is zaak om onze taken uit te voeren en de zenuwen in bedwang te houden

• Xavi: we hebben genoeg talent om het vertrek van Sergio Busquets op te vangen. Erg jammer dat hij stopt.

Bij het kampioenschap krijgen de spelers en de staf natuurlijk een aantal dagen vrij. Een mooi vooruitzicht!!

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com