Nieuws Oktober 2020

De rugnummers voor het seizoen 2020/21

Een kijk op alle rugnummers van de 24-koppige ploeg voor het komende seizoen.

Met het sluiten van de transferwindow, wordt de selectie van FC Barcelona bevestigd voor het seizoen 2020/21, met een reeks interessante ontwikkelingen op het rugnummerfront ...

Twee nieuwe spelers zijn officieel gepromoveerd van Barça B, na de aankondiging van Ansu Fati een paar weken geleden.

De Uruguayaan Ronald Araujo speelde vorig seizoen al zes keer in het eerste elftal en speelde dit seizoen ook tegen Celta en Sevilla. Hij neemt het nummer vier over die vrij is gekomen sinds het vertrek van Ivan Rakitic, en het is ook het nummer dat gewoonlijk werd gedragen door de man die nu het team leidt: Ronald Koeman.

Riqui Puig, die vorig seizoen 12 wedstrijden in het eerste elftal speelde, zal niet langer schakelen tussen de reserves en het eerste elftal. Hij pakt het nummer 12 shirt. Doelman Iñaki Peña zal ook regelmatig met het eerste elftal aan de slag gaan, ook al staat hij nog officieel ingeschreven voor Barça B.

Martin Braithwaite ruilt ondertussen zijn oude nummer 19-shirt in voor het nummer 9 dat Luis Suárez achterliet. Het oude nummer van Braithwaite wordt doorgegeven aan Matheus Fernandes, die de tweede helft van vorig seizoen uitgeleend werd aan Valladolid nadat hij in de winterse transferperiode naar Barça kwam vanuit Palmeiras.

Foto: www.fcbarcelona.com