Nieuws Maart 2017

De serie van Suárez is ten einde

Tot de 2-1 nederlaag tegen Deportivo La Coruña, speelde Luis Enrique's team 72 wedstrijden waarin de Uruguayaan het net had gevonden, gelijk of behaalde de volle buit.

Tot de wedstrijd van afgelopen zondag tegen Deportivo La Coruña, had FC Barcelona een wapen dat nooit faalde in hun zoektocht naar de overwinning: de goals van Luis Suárez. Elke keer als de Uruguayaan het net vond, won Barça of, in het slechtste geval, speelde gelijk. Dit seizoen bijvoorbeeld, de spits scoorde een hattrick in de 6-2 overwinning in Camp Nou tegen Betis, en was belangrijk in de overwinningen tegen Celtic, Alavés, Sporting en zijn doelpunten tegen Real Madrid, Betis en Atlético Madrid hielpen Luis Enrique's team aan een gelijkspel.

Aan de serie van de spits kwam een einde tegen Deportivo La Coruña na 67 overwinningen en 5 gelijke spelen dankzij de 2-1 nederlaag in het Riazor. Zijn doelpunt zorgde voor de gelijkmaker in Galicië, maar Álex Bergantiños doelpunt zorgde ervoor dat de drie punten aan Pepe Mel's kant bleven.

Niettemin, blijft Luis Suárez in de strijd voor 'Pichichi'. Zijn doelpunt tegen Depor zette hem op 20 competitiedoelpunten achter leider Leo Messi, die op 23 doelpunten staat. In alle competities, staat de Uruguayaan op 29 goals in 39 wedstrijden tot nu toe dit seizoen.