Nieuws Juli 2019

Debuut Frenkie de Jong in oefenduel.

De oefenwedstrijd tussen Barça en Chelsea om de Rakuten Cup in Japan is geeïndigd in een overwinning voor Chelsea.

Barça startte met Griezmann (evenals de Jong maakte hij zijn debuut) en de Jong op de bank. De eerste helft liet Griezmann van zich spreken en liet duidelijk merken met welke bedoelingen hij naar de blaugranas is gekomen. Barça diende nog wat te wennen aan het feit, dat zij pas 48 uur geleden waren geland en ook pas in training zijn gegaan. Chelsea nam door Tammy Abraham een 1 – 0 voorsprong en hiermee zochten beide teams de kleedkamers op voor de rust.

In de tweede helft maakte Frenkie de Jong evenals keeper Neto zijn opwachting op het middenveld en deed dit niet onverdienstelijk. Hij zocht regelmatig de bal op en diende zich consequent aan om het spel verder te verdelen en vooruit te stuwen. Desondanks verdubbelde Chelsea hun voorsprong door Ross Barkley en kwam op 2 – 0. Met een prachtige volley verkleinde Rakitić de stand in de blessure tijd tot 2 – 1 wat tevens de eindstand was.

Foto : www.fcbarcelona.com