Nieuws Mei 2012

Definitieve selecties EK: Blaugranas bij Spanje en Nederland

Langzaam worden alle selecties bekendgemaakt voor het EK in Polen en Oekraïne. Omdat Barça vrijdag nog verplichtingen had vanwege de finale van Copa del Rey sluiten ook de Blaugranas, iets later dan de rest, langzaam aan bij hun nationale selectie. Spanje en Nederland zijn de enige die spelers van FC Barcelona meenemen naar het EK. Onze eigen Ibrahim Afellay is door Bert van Marwijk opgenomen in de eindselectie van het EK. Ibi meld zich maandag bij de groep die al vol in de voorbereiding zitten. Afellay keerde net op tijd terug van een ernstige blessure, en lijkt een belangrijke speler te gaan worden bij Bert van Marwijk.

Del Bosque, de Spaanse bondcoach, maakte ook zijn definitieve selectie bekend. Duidelijk was al dat Villa en Puyol het toernooi vanwege blessures niet zouden halen. De Blaugranas die wel mee gaan zijn Valdés, Piqué, Busquets, Xavi, Iniesta, Fàbregas en Pedro. Thiago, die al een twijfelgeval was, moet op het laatste moment ook afvallen vanwege een blessure aan zijn scheenbeen. Opvallende naam op de lijst is Pedro. De aanvaller maakte een minder seizoen mee, maar liet in de finale van de Copa zien net op tijd zijn vorm te hebben gevonden. De aanvaller maakte 2 treffers in de wedstrijd tegen Bilbao die met 3-0 werd gewonnen. Fàbregas is ook opgeroepen, hij kampt ook met een blessure aan zijn hamstring, maar zal op tijd fit zijn.

Met het EK voor de boeg is het goed om te weten dat Afellay's nieuwe Oranje tenue en natuurlijk ook het Spaanse shirt verkrijgbaar zijn bij de Voetbal Web Winkel van NBD Sports, de reizen- en fanshoppartner van de fanclub. Overigens bevat het assortiment ook de shirts, broekjes en/of sokken van andere landenteams.